Hvem kan melde seg inn i GSPEED Norge?
SVAR: Alle privatpersoner over 18 år kan melde seg inn, og bedrifter, grossister, importører og produsenter som driver detaljhandel og videreselger motoriserte små motorer og maskiner som f.eks snøfresere, hagemaskiner og hage- park redskaper m.m kan melde seg inn. GSPEED-medlemskapet er personlig.
Hva slags type saker kan jeg spørre GSPEED Norge om?
SVAR: Alle spørsmål som gjelder små motor og maskin, for eksempel hvilke feil som er å anse som normal slitasje på en snøfreser, spørsmål om ulike komponenter og hvordan de skal virke, tekniske vurderinger, spørsmål om reservedeler, service og vedlikehold, reparasjoner m.m. De fleste henvendelser GSPEED Norge mottar er spørsmål vedrørende kjøp og salg, men også spørsmål om garanti og vedlikehold, service og verkstedreparasjoner, forsikringssaker, verdivurderinger, produktspesifikasjoner, reservedeler og lignende saker.
Hvor mye hjelp kan jeg få som medlem?
SVAR: Råd og veiledning er gratis og du kan spørre oss så mange ganger som du ønsker. GSPEED-medlemskapet er personlig, som betyr at det er du som får hjelp, uansett om du er hjemme, på hytta eller hos naboen. Vi er også behjelpelig med og utgi relevant informasjon, spesifikasjoner og opplysninger som produktspesifikasjoner, produktbilder, tekniske skisser og tegninger, bruksanvisninger, brukermanualer, videoer, verkstedmanualer, tekniske spesifikasjoner, råd og veiledning m.m innenfor relevante små motorer og hagemaskiner.
Har du behov for en teknisk vurdering av en feil på din maskin eller motor, er vi også behjelpelig med dette.
Men her må du regne med å måtte betale noe for bistanden og for eventuelle deler/reservedeler.
Er bistanden og telefon support gratis?
SVAR: Råd og veiledning er gratis og dekkes av medlemskontingenten. Har du behov for en assistanse, eller teknisk vurdering av en feil på din maskin eller motor, er vi også behjelpelig med dette. Men her må du regne med å måtte betale noe for bistanden og for eventuelle deler/reservedeler.
Hvem besvarer henvendelsene mine når jeg kontakter dere?
SVAR: Er det enkle spørsmål besvares de normalt av kundeservice. Er det vanskeligere spørsmål eller saker som krever mer oppfølging blir saken sendt videre til en ekspert/servicetekniker som igjen tar kontakt.
Dersom jeg for driftstans/problemer på min små maskin, kan jeg be om assistanse?
SVAR: Som GSPEED-medlem er du trygg på å få hjelp, f.eks. ved driftsstans på grunn av motorproblemer, punktert dekk, flatt batteri, tomt for drivstoff eller andre årsaker. Vi hjelper deg, og du får selvsagt også hjelp på din hjemmeadresse om ønskelig. Vi tilbyr service og assistanse og kan som regel foreta reparasjon på stedet slik at motoren/maskinen er klart til bruk igjen. Dersom motor/maskinen ikke kan repareres på stedet, kan vi transportere den til nærmeste verksted som er kompetent til å utføre nødvendige reparasjoner m.m.
Man må ved assistanse regne med å måtte betale noe for bistanden og for eventuelle deler/reservedeler.
Det er en forutsetning ved fysisk assistanse at vi har kapasitet og at det er geografisk mulig i forhold til våre servicesteder. GSPEED Norge har et landsdekkende nettverk som kan bistå våre medlemmer. Vi strekker oss langt og lengre for å tilby så god service og assistanse som mulig.
Er der noen merker og produkter dere ikke tilbyr service og assistanse til?
SVAR: Vi tilbyr service og assistanse til de fleste merker og produkter så lenge det er innenfor segmentet små motor og små maskiner. F.eks kan være snøfreser, hagetraktor, gressklipper, moped, atv, motorsag, luftkompressor, høytrykksspyler, aggregat m.fl. Dersom det forekommer forespørsel på merker eller produkter vi ikke tilbyr tjenester til blir dette gitt beskjed om.
Kontingent informasjon:
SVAR: Ved nyinnmelding er medlemskapet gyldig fra betalingsdato og gjelder for ett år.
Medlemskapet er løpende og fornyes hvert år. Faktura sendes ut i god tid før forfall.
Når kontingenten betales innen forfall fortsetter medlemskapet videre med tilhørende fordeler.
Det er viktig å merke seg at før kontingenten er betalt kan man ikke gjøre krav på tjenester eller
fordeler levert av GSPEED Norge eller GSPEEDs samarbeidspartnere. Innbetalt kontingent regnes som forfalt og refunderes ikke. Ved medlemskap for to personer eller flere vil det kun sendes en samlefaktura per husstand.
Kommunikasjon og utsendelser:
SVAR: Som medlem i GSPEED Norge samtykker du i at vi kan sende deg nyttig informasjon, medlemsfordeler,
nyheter og tilbud på produkter og tjenester m.m fra GSPEED Norge og våre samarbeidspartnere via e-post og mobil.
Du kan når som helst reservere deg mot disse utsendelsene ved å endre dine opplysninger ved å ta kontakt med vårt kundesenter.
Oppbevaring og behandling av personopplysninger:
SVAR: GSPEED Norge behandler og oppbevarer opplysninger om deg som medlem for å kunne administrere ditt medlemskap, informere og gi tilgang til medlemsfordeler, samt tilpasse utsendelse av tilbud og annen informasjon som kan være av interesse for deg som medlem.
Noen av medlemsfordelene krever at GSPEED Norge oppgir nødvendige data om deg som medlem videre til partnere for at de skal kunne levere medlemsfordeler du får tilgang til som medlem i GSPEED Norge.
GSPEED Norge forholder seg til regelverket i norsk personvernlovgivning(personvernloven).
Du kan på forespørsel få innsyn i den informasjon som er registrert om deg som medlem, samt kreve eventuell(e) feil rettet.
Fikk du ikke svar på det du lurte på? Hvis du er GSPEED-medlem, kan våre eksperter og serviceteknikere svare deg mer konkret. Ta kontakt med oss på telefon eller epost så hjelper vi deg.